tisdag 21 augusti 2012

Att ta steget

På fredag ska jag åka till Malmö och bo där hela helgen :) Det ska bli trevligt och allt sånt där. I måndags var jag på sjukhuset i Karlskrona och fick de där konstiga fläckarna på armarna kollade av en ordentlig läkare. Jag fick någon tvål som luktade sjukhus och lite kräm att smörja med, som ny inom 7 dagar sa hon, alltid nice. På vägen dit bestämde jag och att jag och min mamma skulle klippa navelsträngen nu när jag är 18. Min mamma och jag står varandra väldigt nära, men lite väl nära kan tyckas då hon skickar 4 sms/h när jag är iväg om kvällarna och skriver: "Hej gumman! Mamma här. Var är du? Har du kul? Hur mår du? Vem är du med? När kommer du hem? Var är du? Hur kommer du hem? Ska jag hämta dig? Var är du? Hälsa alla :):):)) Vilka är du med? Kram och puss Mammamor" i varje sms. Så nu sa jag ifrån. Mamma kör mig överallt och ska vara med på det mesta. T.ex läkarbesök. Så när vi kom fram till Kkrona hade vi bestämt att hon under inga omständigheter fick följa med in i rummet. Hon fick sitta i väntsalen. Läkaren kom. "Jeanette?" Ja, sa jag. "Hejsan. Ska .. inte mamma följa med?" Mamma la snabbt som blixten ned tidningen och tog sats, varpå jag gav henne sitt-kvar-blicken och sa "NEJ, det ska hon inte". Och hör och häpna, det hela gick bra. Hon klagade lite efteråt och sa att hon inte tyckte det var dags att klippa navelsträngen helt ännu, utan att vi skulle ta det lite långsamt. Vi får väl se hur det går.. Krille är nog glad att vi tagit detta steget nu iaf ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar